پرطرفدارترین جاهای دیدنی استان مازندران

استان مازندران: محبوب ترین جاذبه های دیدنی شمال ایران را بشناسید

استان مازندران در شمال ایران واقع شده و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کشور است. مازندران با داشتن انبوهی از مناظر زیبا، مکان‌های تاریخی خیره‌کننده، و طیف متنوعی از فعالیت‌ها، برای همه گروه‌های سنی ، دلیلی جذاب دارد. از کوه‌های باشکوه و جنگل‌های سرسبز گرفته تا دهکده‌های ساحلی و شهرهای معروف جهان، مازندران بهترین گزینه برای مسافرانی است که می‌خواهند تمام چیزهایی که شمال ایران ارائه می‌دهد را کشف کنند. این استان محل خانه و ویلای تفریحی برخی از معروفترین بازیکنان فوتبال، ورزشکاران و هنرپیشه های معروف و سلبریتی های ایران است. ویلا علی دایی در استان مازندران در شهر رامسر واقع شده است. رامسر واقع در ساحل دریای خزر در استان مازندران، یکی از زیباترین نقاط ایران است. با مناظر خیره کننده، سواحل و کاخ معروف رامسر، مکانی عالی برای بازدید در تعطیلات تابستانی است.

دریای خزر که به دریای مازندران نیز معروف است، مجموعه وسیعی از آب شور در شمال ایران است که زیستگاه انواع حیات وحش آبزی است. نه تنها فعالیت های تفریحی فراوانی را برای مردم محلی و گردشگران ارائه می دهد، بلکه به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ایرانی تبدیل شده است. تاریخ طولانی و حیات وحش متنوع آن را به یکی از منحصر به فردترین و مهم ترین منابع آبی منطقه تبدیل کرده است.

شهرها و شهرک های مختلف استان مازندران

1. ساری

2. بابل

3. آمل

4. تنکابن

5. رامسر

6. قائم شهر

7. نوشهر

8. رامسر

9. بهشهر

10. قائم شهر

11. محمودآباد

12. چالوس

13. بابلسر

14.فریدونکنار

15.نور

16.رویان

17. متل قو

18.ایزدشهر

شهرک های پرطرفدار مازندران:

1.شهرک دریاکنار

2.شهرک خزرشهر

3.شهرک خزرکنار

4.شهرک دریاسر

5.شهرک خانه دریا

6.شهرک امیر دشت

7.شهرک ایزدشهر

ساری مرکز استان مازندران است که در شمال ایران و در کرانه جنوبی دریای خزر واقع شده است. این شهر به خاطر زیبایی های طبیعی اش شناخته شده است و جمعیت آن حدود 300000 نفر تخمین زده می شود. ساری قدمتی طولانی دارد و گمان می‌رود که توسط امپراتوری هخامنشی در قرن ششم قبل از میلاد تأسیس شده است. ساری همچنین به عنوان یک قطب صنعتی شناخته می شود و کارخانه های بسیاری از جمله کارخانه های نساجی، کاغذسازی و کارخانه های فولاد دارد.

از هرکجای ایران میتوانید با خرید بلیت هواپیما به ساری سفر کنید و سپس با خودرو دربستی در کمتر از یکساعت در یکی از ویلاهای لوکس املاک برادران شکری اقامت کنید. برای سفر از ساری به بابلسر می توانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. سفر با اتوبوس بسته به ترافیک حدود نیم ساعت تا یک ساعت طول خواهد کشید. اگر تاکسی را انتخاب کنید، سفر کوتاه‌تر و هزینه بیشتری خواهد داشت.

بابلسر، فریدونکنار، شهرک خزرشهر و شهرک دریاکنار و ویلاهای ساحلی و ویلاهای جنگلی و استخردار همگی با فاصله بین نیم تا یکساعت از ساری قرار دارند و براحتی میتوانید از طریق تماس مستقیم با شماره موبایل عباس شکری و یا حامد شکری ویلا دلخواه خود را رزرو کنید.

فهرست کامل زیباترین جنگل های مازندران

1. پارک ملی گلستان

2. پناهگاه حیات وحش میانکاله

3. ذخیره گاه زیست کره مازندران

4. پارک ملی لار

5. پارک جنگلی چالوس

6. پارک جنگلی کوهستانی تالش

7. پارک جنگلی نوشهر

8. پارک جنگلی تنکابن

9. پارک جنگلی ساری

10. پارک جنگلی شاهرود

11. پارک جنگلی فندقلو

12. منطقه حفاظت شده رودخانه هراز

13. پارک ملی جنگل های گرگان

14. پارک ملی جنگل های رودبارک

فرق ویلا جنگلی و ساحلی در شمال ایران

ویلای جنگلی در شمال ایران نوعی اقامتگاه است که در یک منطقه جنگلی واقع شده است که اغلب شامل استخر اختصاصی و سایر امکانات رفاهی می باشد. این نوع اقامتگاه برای کسانی که می خواهند طبیعت را تجربه کنند و از شلوغی زندگی شهری دور شوند ایده آل است.

ویلای ساحلی در شمال ایران نوعی اقامتگاه است که در کنار ساحل واقع شده و اغلب شامل استخر خصوصی و سایر امکانات رفاهی می باشد. این نوع اقامتگاه برای کسانی که می خواهند استراحت کنند و از ساحل لذت ببرند و همچنین از منظره اقیانوس لذت ببرند ایده آل است.

چرا باید برای اجاره و خرید ویلا در شمال به املاک برادران شکری اعتماد کنیم

املاک برادران شکری یک شرکت املاک قابل اعتماد با بیش از 15 سال سابقه در صنعت املاک است. آنها تیمی از نمایندگان حرفه ای دارند که در بازار املاک و مستغلات محلی آگاه و با تجربه هستند و می توانند با ارائه مشاوره و راهنمایی به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنند. آنها همچنین طیف گسترده ای از خدمات و منابع را برای کمک به شما در یافتن بهترین ویلا برای نیازهای خود ارائه می دهند.همین امروز با آژانس تماس بگیرید تا در مورد خدمات، آخرین املاک و قیمت ها بیشتر بدانید.

آیا خرید ویلا در شمال ایران و استان مازندران به صرفه است؟

به ملک و مکان خاص بستگی دارد، به طور کلی سرمایه گذاری در ملک در شمال ایران و استان مازندران در صورتی می تواند سودآور باشد که ملک در منطقه مطلوب و قیمت گذاری صحیح باشد. این منطقه طی چند سال گذشته شاهد افزایش قیمت بوده است که آن را به سرمایه گذاری جذابی برای خریداران تبدیل کرده است.

نقش هوای شمال در سلامتی جسم و روان

هوای شمال نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی دارد. از نظر سلامت جسمانی، هوای شمال به دلیل موقعیت جغرافیایی معمولاً نسبت به سایر مناطق دارای آلودگی هوا کمتری است. این عدم آلودگی هوا می تواند برای سلامت تنفسی مفید باشد، زیرا خطر ابتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم و برونشیت را کاهش می دهد. علاوه بر این، دمای پایین در مناطق شمالی می تواند از بیماری های مرتبط با گرما مانند گرمازدگی و گرمازدگی تسکین دهد. علاوه بر این، سطوح بالاتر نور خورشید در مناطق شمالی می تواند به افزایش سطح ویتامین D کمک کند، که برای سلامتی و تندرستی کلی مهم است.

برخی از زیباترین مکان های شمال که در تعطیلات تابستانی باید از آنها دیدن کرد عبارتند از:

– تالاب گهرباران

– ساحل بابلسر

– رود بابلسر

– تالاب انزلی

– پارک ملی قره سو

– دریاچه نمک خور

– شهر فریدونکنار

– روستای ماسوله

– بندر انزلی

– آبشار شفت

آبشار نمک آبرود

آبشار نمک آبرود بزرگترین آبشار طبیعی ایران است. این شهر در شهرستان نمک آبرود در استان مازندران واقع شده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این منطقه است. این آبشار از رودخانه پرور تغذیه می‌شود و افتی در حدود ۲۵ متر (۸۲ فوت) دارد. در پایه آبشار یک استخر بزرگ وجود دارد که یک مکان محبوب برای شنا برای گردشگران است.

1402/01/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *