دیدنی های استان گیلان

مناطق دیدنی استان گیلان

گیلان که در شمال ایران قرار دارد به خاطر زیبایی های زیبای خود شهرت دارد. برای سال ها، این مکان یک مقصد محبوب برای مسافرانی بوده است که به دنبال یک فرار آرامش بخش هستند. این استان خیره کننده در سواحل غربی دریای خزر، با داشتن آب و هوای هیرکانی، 54 شهر و جاذبه های فراوانی را در خود جای داده است. جای تعجب نیست که این منطقه خارق العاده هر ساله بازدیدکنندگان بی شماری را به خود جذب می کند. استان گیلان در شمال ایران جاذبه های زیادی برای ارائه دارد

ییلاق ماسال

یکی ازجاذبه های استان گیلان، روستای ماسال است که چشم اندازهای زیبا، پوشش گیاهی سرسبز و دیگر زیبایی های طبیعی را به نمایش می گذارد که چشم و روح مردم را خشنود می کند. ماسال چیزی بیش از زیبایی چشم‌انداز تابستانی سرسبز و سرسبز خود را ارائه می‌دهد، همچنین قلعه‌ای تاریخی برای کاوش، غاری برای بررسی و آبشارهای خیره‌کننده برای شگفت‌انگیز وجود دارد. پس سفر بعدی خود را به ماسال برای تجربه ای فراموش نشدنی انجام دهید!

استان گیلان، منطقه ای واقع در شمال ایران، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نقطه محبوب گردشگری و محلی است. از مناظر خیره کننده گرفته تا جنگل های نفیس و آب و هوای معتدل، این منطقه دارای جاذبه های شگفت انگیزی است. ییلاق ماسال منطقه ای دیدنی در شمال کشور است که از محبوبیت بالایی در بین گردشگران برخوردار است. این منطقه دست نخورده ای است که زیبایی خود را از طریق میراث فرهنگ کهن تالش حفظ کرده است. مردم بومی منطقه اکثرا به زبان تالشی صحبت می‌کنند این منطقه مهیج دارای طبیعتی بی‌نظیر و شگفت‌انگیز، و همچنین غارهای باستانی، فضای سبز سرسبز و زیارتگاه‌های کوچک است. ماسال گوهر کمتر شناخته شده ای است که در کوهستان های استان گیلان با آبشارهای بی شماری واقع شده است. این شهر اغلب به دلیل طبیعت زیبا و دست نخورده اش به عنوان بهشت گمشده شناخته می شود. هزاران سال است که خانه جنگل ها و درختان بوده است.

تالاب انزلی

تالاب انزلی حاصل رسوب گذاری طولانی مدت است و دارای گونه های مختلفی از حیات وحش آب شیرین است. زیستگاه منحصر به فردی برای حیوانات مختلف در منطقه فراهم می کند. ایران یکی از قدیمی ترین تالاب های بین المللی را به ثبت رسانده است که در این منطقه واقع شده است. تالاب انزلی طیف گسترده ای از فعالیت ها مانند قایق سواری، ماهیگیری، تماشای پرندگان و امتحان غذاهای لذیذ محلی را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد. تالاب انزلی یکی از بزرگترین تالاب های ساحلی ایران است. تالاب انزلی که در ساحل دریای خزر قرار دارد، هزاران هکتار از اراضی خود را در بر می گیرد. این تالاب در نزدیکی روستای انزلی قرار دارد و زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه های آبزی از جمله پرندگان، خزندگان، ماهی ها و حشرات بوده است. به منظور حفاظت از این منطقه در برابر آلودگی و سایر تهدیدات مانند صید بی رویه یا سایر اقدامات کنترل نشده توسط انسان، اداره محیط زیست ایران حفاظت از آن را به عنوان یک تالاب بین المللی تصویب کرد.

روستای پلکانی ماسوله

ماسوله در استان گیلان ایران قرار دارد. به شهر فومن و قلعه رودخان نزدیک است. این روستا نمونه ای نمادین از روستاهای پلکانی دیده شده در ایران و سایر کشورهاست که در سال 1354 به ثبت ملی اضافه شد. این روستای مسحورکننده که در پس زمینه خیره کننده رشته کوه البرز قرار گرفته است، یکی از جاذبه های دیدنی گیلان است. به دلیل زیبایی و جذابیت طبیعی خود مشهور است. در دامنه کوهی بلند در شمال روستای پلکانی ماسوله، منطقه زیبای دیگری برای کاوش وجود دارد. ماسوله، شهری در ایران، به دلیل معماری منحصر به فرد راه پله‌ای شهرت دارد که آن را به مقصدی جذاب و دیدنی برای گردشگران تبدیل می‌کند. این روستای جذاب از چهار محله مجزا تشکیل شده است و یک بازار محلی فعال را در خود جای داده است. با انبوهی از فضای سبز پر جنب و جوش، آبشارهای آرام و چشمه های بکر، علاقه مندان به طبیعت چیزهای زیادی در مورد این مکان پیدا می کنند.

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم به خاطر چشم اندازهای دیدنی و پوشش گیاهی سرسبز در نواحی شمالی شهرت دارد. این شهر به دلیل زیبایی های طبیعی فوق العاده خود به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. این پارک در نزدیکی دریا واقع شده است و مکانی عالی برای کسانی است که به دنبال ماجراجویی در فضای باز هستند. در اینجا می توانید از دوچرخه سواری، پیاده روی، قایق سواری، جت اسکی و بسیاری از فعالیت های دیگر لذت ببرید.

ساحل چمخاله

مسافران معمولاً به دلایلی به شمال می روند، یکی از آنها دیدن مناظر در سواحل خیره کننده است. ساحل صخره‌ای چمخاله گیلان، مکانی دیدنی است که به امکانات رفاهی متنوعی مجهز است. این ساحل بسیاری از فعالیت های تفریحی فوق العاده را برای بازدیدکنندگان و گردشگران ارائه می دهد. مراکز خرید و مسیرهای پیاده روی خوش منظره تنها بخشی از جاذبه ها هستند و همچنین امکاناتی برای جت اسکی، قایق سواری، شنا، اسب سواری و دوچرخه سواری وجود دارد.

دریاچه سقالکسار

اگر مشتاق دیدن پاک‌ترین دریاچه ایران هستید نباید دریاچه سقالکسار را از دست بدهید. در وسط این دریاچه کلبه‌ای کوچک و زیبا قرار دارد که باعث می‌شود ظاهر دریاچه اسرار آمیز به نظر برسد. در کنار مناظر خارق العاده دریاچه سقالکسار شما می‌توانید از تفریحاتی چون پیاده روی، سوار کاری و عکاسی نیز بهره‌مند شوید.

ساحل صدف آستارا

ساحل صدف آستارا یکی دیگر از مناطق دیدنی شمال و گیلان که در فصل تابستان در گروه مهم‌ترین مقاصد گردشگری قرار می‌گیرد. سطح این ساحل پوشیده از صدف‌های زیبا است و در کنار ساحل امکاناتی چون آلاچیق، استراحتگاه سنتی، فروشگاه، سرویس بهداشتی و پلاژهای اختصاصی برای شنا وجود دارد.

پارک جنگلی سراوان

یکی دیگر از جاذبه‌های شمال پارک جنگلی سراوان است که از گذشته‌های دور به یادگار مانده است. این جنگل زیبا قصه‌های زیادی از تاریخ معماری و فرهنگ مناطق جلگه‌ای و کوهستانی برای گردشگران دارد که همین موضوع جذابیت آن را دوچندان می‌کند. جنگل سراوان یک اکوسیستم مهم است که گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی را دل خود جای داده است و از این حیث برای پژوهشگران و علاقمندان به طبیعت نیز مهم می‌باشد.

دیگر مناطق دیدنی گیلان عبارتند از:

  • صومعه سرا

  • کلاچای

  • املش گیلان

  • روستای توریستی سیاهکل

  • جواهر دشت

  • غار آویشوی

  • شاندرمن

  • قلعه رودخان

  • عمارت کلاه فرنگی

  • ییلاق سوباتان

1402/01/27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *