دیدنی های استان مازندران

استان مازندران که به 340 کیلومتر خط ساحلی و 16 شهر شهرت دارد، جاذبه ای برای مسافران از سراسر جهان است. این مکان به عنوان یکی از پرطرفدارترین نقاط گردشگری ایران با تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان هر ساله خودنمایی می کند. استان مازندران به دلیل داشتن نوار ساحلی طولانی از جذابیت خاصی برخوردار است. این امر آن را در میان دیگر استان های شمالی ایران متمایز می کند. علاوه بر این، پوشش گیاهی مازندران متمایز و قابل توجه است و اطراف آن را واقعاً خاص می کند. آب و هوای استان نیز معتدل و مطبوع است و مازندران به دلیل جاذبه های متعددی که دارد در فصول بهار و اوایل پاییز بهترین مکان برای سفر است.

پارک ملت بهشهر

پارک ملت بهشهر (باغشاه) یک نقطه گردشگری تاریخی در مازندران است که امکانات تفریحی عالی و فضایی دیدنی را فراهم می کند. این پارک به طور خاص دارای دو جاذبه مانند “چل ستون” و “دیوان خانه” است که این پارک را زیبا و خاص می کند. بازدیدکنندگان می توانند پارک ملت بهشهر را مکانی ایده آل برای گشت و گذار و پیاده روی بیابند. چل ستون یکی از بزرگترین جاذبه هایی است که بازدیدکنندگان می توانند در پارک ملت بهشهر پیدا کنند. این نقطه دیدنی دیدنی مازندران، دید سه بعدی را ارائه می دهد که آن را در میان سایر مکان های تاریخی و گردشگری در آن مناطق خاص می کند.

باغ زیبای عباس آباد در بهشهر

عباس آباد منطقه ای تاریخی-تفریحی است که باغی به وسعت 500 هکتار از دوران صفویه را در خود جای داده است. این باغ بزرگ و خیره کننده یادگاری ماندگار از سلطنت شاه عباس اول است. این باغ زیبا منظره ای بیش از پوشش گیاهی متنوع و خیره کننده را ارائه می دهد. همچنین دارای یک سد، آب انبار، باغ گل، حمام، چند برج آجری، آسیاب آبی و حتی یک دریاچه است. در اطراف این باغ تاریخی زیبا قدم بزنید و از زیبایی طبیعتی که ارائه می دهد لذت ببرید. زمان زیادی رامی توان صرف کاوش در این منطقه کرد و از مناظر باشکوه آن شگفت زده شوید.

چشمه باداب سورت

روستای کوچک سورت که در منطقه جنوبی ساری قرار دارد، چشمه‌ای خاص و دیدنی را در خود جای داده است. باداب سورت، چشمه پلکانی واقع در شمال، با مناظر خیره کننده خود مورد توجه گردشگران بی شماری قرار گرفته است. باداب سورت حوض های متعددی دارد که حاوی آب با رنگ قرمز است. این به دلیل سطوح بالای اکسید آهن در آب است که به آن رنگ مشخصی می دهد. امروزه این چشمه به‌عنوان یک اثر طبیعی ملی شناخته می‌شود.

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یک جاذبه طبیعی خیره کننده است که در شمال غربی شهر چالوس و درست در کنار منطقه تفریحی کلاردشت قرار دارد. بازدیدکنندگان به اینجا می آیند تا از زیبایی آن شگفت زده شوند و از آرامش آن لذت ببرند. این دریاچه با آب شیرین و پوشش گیاهی سرسبز اطراف آن متمایز است. دریاچه ولشت در فصل بهار و تابستان مکانی ایده آل برای بهره مندی از امکانات رفاهی فراوانی است که ارائه می دهد. این شامل امکانات برای ورزش های آبی، و همچنین یک کافه، رستوران، سوپرمارکت، سوئیت های اقامتی، نمازخانه و حمام است.

باغ گیاه شناسی نوشهر

باغ گیاه شناسی نوشهر یک مقصد محبوب در منطقه شمال کشور است. از این باغ گیاه شناسی با دقت نگهداری می شود. این باغ با مساحت 35 هکتار، زیستگاه انواع گونه های گیاهی کمیاب و در حال انقراض است. این باغ برای بازدیدکنندگان محیطی ایده آل برای آشنایی و پرورش گیاهان فراهم می کند. این آموزش عملی در مورد نحوه مراقبت از گونه های مختلف و همچنین نکات نگهداری ارائه می دهد. در این باغ می‌توانید انواع مختلفی از گونه‌های درختی و درختچه‌ای، گیاهان علفی، کاکتوس، پیازی و گیاهان گوشتی چند ساله را مشاهده کنید.

این باغ واقعاً دیدنی است! این شامل طیف گسترده ای از گیاهان، درختان و درختچه ها است که برخی از آنها بومی و برخی دیگر عجیب و غریب هستند. همه چیز از درختان همیشه سبز گرفته تا پیازهای گلدار، کاکتوس ها و گیاهان گوشتی چند ساله را خواهید یافت.

جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار

شهر تنکابن برخی از خیره کننده ترین جنگل ها در منطقه شمال را دارد و برای کسانی که به دنبال تماشای زیبایی های طبیعی هستند باید از آن دیدن کنند. می توان با زیبایی باشکوه جنگل های باستانی مسحور شد، جایی که پوشش گیاهی منحصر به فرد مناظر خیره کننده ای را شکل داده است که می تواند روح فرد را تحت تأثیر قرار دهد. مازندران دارای جنگل های سرسبز است که در ارتفاعات آن قرار گرفته اند و مناظر خیره کننده ای دارند و برای کوهنوردی مناسب هستند. قله باشکوه سیالان با ارتفاع تقریبی 4250 متر در تنکابن قد علم کرده است. این مکان تبدیل به یک مقصد محبوب برای کوهنوردانی شده است که از سراسر جهان به اینجا می آیند تا زیبایی آن را تجربه کنند و خود را در دامنه های آن به چالش بکشند.

غار کمیشان

غار کمیشان واقع در شهرستان نکا دارای شواهد باستان شناسی است که مربوط به دوره میان سنگی است. باستان شناسان حدس زده اند که انسان های جوامع باستانی حدود 7 تا 12 هزار سال در غارهای نزدیک این منطقه اقامت داشته اند. این دستاورد قابل توجه باستان شناسی در سال ۱۳۷۹ رسماً به عنوان اثر ملی معرفی شد.

مجموعه تفریحی رامسر

رامسر که در غرب استان مازندران قرار دارد، شهری مورد علاقه گردشگران است. این شهر دارای چندین مکان تاریخی و مکان‌های تفریحی است که ارزش کاوش را دارند. رامسر که در شمال ایران قرار دارد، دارای جاذبه‌های دیدنی از جمله جنگل جواهرده، قلعه مارکوه، پارک جنگلی صفارود، منطقه تفریحی گرسماسر، جنگل دالخانی، سد میجران و تله‌کابین و شهربازی معروف رامسر است. این شهر از نظر تاریخی غنی است و برخی از جالب ترین مناظر مانند کاخ مرمر، غار یاقی کالا، چشمه آب گرم سادات محله و بسیاری دیگر را در خود جای داده است.

منطقه تفریحی نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی – جنگلی نمک آبرود به دلیل مناظر زیبا و فضایی که دارد یک مقصد محبوب در بین گردشگران شمال است. این منطقه برای فعالیت های تفریحی عالی است، زیرا خدمات و امکانات بسیاری از جمله سوئیت های مجلل و فروشگاه های متعدد را ارائه می دهد. این منطقه یک مقصد عالی برای مسافران است، زیرا تمام سرگرمی های مورد نیاز آنها را بدون اتلاف وقت در جستجوی آن ارائه می دهد. یک جنگل، یک تله کابین، یک شهر بازی و یک ساحل دارد، بنابراین چیزی برای همه وجود دارد.

استان مازندران مناظر خیره کننده متنوعی را ارائه می دهد که نمی توان همه آنها را در یک مقاله پوشش داد. برای درک بهتر این منطقه، برخی از مکان‌های دیدنی دیگر در شمال در اینجا فهرست شده‌اند.

  • دریاچه چورت

  • فیلبند

  • روستای کندلوس

  • روستای جنت

  • مازیچال

  • خوشواش

  • لاویج

  • پل ورسک

  • برج لاجیم

  • آلاشت

  • عباس آباد

  • مرداب هسل

  • دریاچه دریوک

  • روستای الیمستان و جنگل‌های هیرکانی

  • دریاچه ارواح

  • دریاچه شورمست

  • جنگل لفور

  • دریا سر

  • جنگل سی سنگان

1402/01/27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *