بهترین غذاهای همراه با نان در شمال

سیر انار

خورش سیر انار مازندرانی بسیار خوشمزه است! به قدری دلچسب است که به یک غذای اصلی محبوب در منطقه تبدیل شده است. می توانید این غذا را با اردک یا مرغ تهیه کنید و همراه با مقداری برنج برای یک غذای مقوی میل کنید. این خورش یک غذای سنتی شمالی است که انار طعم دلپذیری به آن اضافه می کند که جذابیت آن را افزایش می دهد. مردم تنکابان، عامل، بابلسر و سایر نقاط مشابه اغلب سیر انار را به عنوان بخشی از غذاهای خود سرو می کنند.

آلو مسما

آلو مسما غذای محبوبی است که همیشه طعم دلپذیری را در دهان مهمانانش ایجاد می کند. انواع مختلفی از این خورش در مناطق مختلف ایران تهیه می شود که لذیذ ترین آن را می توان در قسمت شمالی آن میل کرد. آلو مسما گیلانی یک غذای سنتی شمالی است که با مرغ طبخ می‌شود و اگر هوس غذای خوش طعمی دارید، انتخابی ایده‌آل است.آلو مسما غذایی است که از آلو، قیسی، پیاز و مرغ به عنوان مواد اصلی تهیه می شود.

مرغ ترش

غذاهای گیلانی دارای انواع غذاهای خوش طعم از جمله مرغ ترش خوش طعم است. به روش‌های مختلف و با مواد مختلف تهیه می‌شود و برای همه دوستداران غذا، امتحانش ضروری است! این غذای لذیذ در شهرهای مختلف کشور با استفاده از مواد اولیه و دستور پخت های گوناگون تهیه می شود. البته بهترین نوع این غذا در شهرهای گیلان مانند رشت، صومعه سرا و سیاهکل تهیه می شود. طعم اصیل این غذا با افزودن سبزیجات معطر محلی در شهرهایی مانند این ها زنده می شود و آن را خوشمزه تر می کند.

اسپناساک

خورش محبوب مازندرانی سپاناسک است که با اسفناج درست می شود و منبع بسیار خوبی از مواد مغذی ضروری است. این باعث می شود که یک غذای بسیار مقوی و مفید باشد.

اگر به دنبال خوردن برخی از غذاهای خاص شمالی با اسفناج هستید، خورش اسپیناساک چیزی است که می توانید امتحان کنید. معمولاً در شهرهایی مانند آمل، تنکابن، بابل ، جواهرده، رامسر و غیره یافت می شود. ترکیب خوش طعم گوشت گوسفند و اسفناج منجر به تجربه ای منحصر به فرد و در عین حال لذت بخش می شود!

مرغ ناردونی

مرغ ناردون یک خورش سنتی دوست داشتنی گیلانی است که معمولا با مرغ شمالی پخته می شود . طعمی ملایم و گاهی ترش دارد و با استفاده از انار، رب انار و آب انار تهیه می شود تا لذتی واقعاً لذیذ ایجاد کند. مرغ ناردونی را می توان به سرعت و به راحتی با تکه های فیله مرغ درست کرد. این یک افزودنی عالی برای هر مناسبت خاص است و طعم آن مطمئنا مهمانان شما را وسوسه می کند!

گیجاواش

گجا واش یک غذای لذیذ گیلانی است که حاوی سبزی بی نظیری به نام گجا واش و تخم مرغ اردک است. خیلی رایج نیست اما قطعا ارزش امتحان کردن را دارد! سبزی گیجا وش از خوراکی های غیر معمولی است که در برخی از مناطق گیلان کشت می شود.

کئی پلا

کئی پلا یک غذای خاص از شمال ایران و به طور خاص در مازندران است. تاریخچه ای طولانی و اهمیت فرهنگی غنی دارد. سبزیجات و سبزی ها اساس بسیاری از غذاها را تشکیل می دهند و برای گیاهخواران یا افرادی که به دنبال کاهش وزن یا پیروی از رژیم های غذایی خاص هستند عالی هستند. ما به شدت توصیه می کنیم از این وعده های غذایی لذیذ و در عین حال مغذی استفاده کنید!

غذاهای نونی شمالی

گیلان و مازندران بهترین مناطق برای کشت برنج هستند. این امر باعث شده است که بسیاری از مردم شمال اغلب برنج را در وعده های غذایی خود قرار دهند. غذاهای نونی شمالی انواع طعم ها و بافت های لذیذی را ارائه می دهند که می توانید از آنها لذت ببرید.

غذاهای نونی شمال مانند میرزاقاسمی، کدوی بره و شامی مورد علاقه بسیاری است. جالب است بدانید که مردم شمال گاهی این غذاها را با برنج همراه می کنند.

کدو بره

کدو حلوایی خوشمزه بره از غذاهای سنتی استان مازندران است که در شهرهایی مانند بابل، آمل و ساری تهیه و طبخ می شود.

اگر به دنبال یک وعده غذایی سالم و ارگانیک هستید، کدو حلوایی بره یک گزینه عالی است. سرشار از مواد مغذی مانند سیب‌زمینی، کدو سبز، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و تخم‌مرغ است که همگی می‌توانند به کنترل بهتر وزن کمک کنند.

واویشکا

واویشکا گیلانی یک غذای سنتی است که از سه نوع مختلف تشکیل شده است. برای تهیه آن از گوشت، مرغ و قلب گوسفند و جگر استفاده می شود – شبیه به جغوربوغور زنجان. اگر به شهر رشت سفر کردید، حتما طعم خاص واویشکای شمالی را بچشید. در هیچ جای دیگری نخواهید توانست آن را پیدا کنید و توصیه می کنیم برای اولین بار در رشت آن را امتحان کنید. رشت‌گردی را هم با چشیدن طعم چنین غذاهایی در هوای بارانی تجربه ای بسیار کنید.

شش انداز بادمجان

اگر از طرفداران غذاهای بادمجانی از مناطق شمالی کشور هستید، حتما باید شش انداز بادمجان را امتحان کنید، این غذای کاملاً محبوب در گیلان است. این خورش خوشمزه با مخلوط بادمجان، پیاز، رب انار، گوجه فرنگی، زردچوبه و گردو درست می شود. آن را با نان سرو کنید تا از شش طعم مختلف در یک غذا لذت ببرید!

اسفناج مرجی

اسفناج مرجی یک غذای کلاسیک مازندرانی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. به طور گسترده ای یکی از سالم ترین غذاهای موجود در جهان در نظر گرفته می شود. اگر به مازندران سفر کردید حتما اسفناج مرجی را امتحان کنید، خورش خوشمزه ای که با اسفناج، عدس، سیر و مقداری انار ترش تهیه می شود. ترکیب همه این مواد مطمئنا طعمی فراموش نشدنی به آن می دهد.

کال کباب

کباب کلم یک غذای محبوب شمالی است که در بسیاری از جاها یافت می شود. این پیش غذای خوشمزه ترکیبی از سبزیجات معطر، بادمجان کبابی و آب انار ترش برای ایجاد طعمی غیر قابل مقاومت است. اگر در سفر به گیلان به دنبال یک پیش غذای خوشمزه هستید، چرا ترکیب بادمجان کبابی با آب انار ترش و سبزی های شمالی را امتحان نکنید؟ نه تنها غیرمنتظره و خوشمزه خواهد بود، بلکه می توانید آن را در اقامتگاه زیبا تهیه کنید، راهی عالی برای لذت بردن از یک غذای لذیذ محلی است بشنویم و مطمئن شویم که آنها را نیز امتحان می کنیم!

1402/01/27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *