بهترین غذاهای شمال

افزایش وزن در بازگشت از شهرهای شمالی نشان دهنده کیفیت و منحصر به فرد بودن غذاهایی است که در آن مکان ها سرو می شود. این نشانه آن است که شما یک تجربه آشپزی لذت بخش داشته اید

یونسکو به رشت لقب ویژه شهر خلاق غذا را داده است، به همین دلیل است که شهرت زیادی به دست آورده است. مازندران همچنین به عنوان قطب مهم گردشگری غذایی با منابع فراوان شناخته شده است.

کباب های شمالی

غذاهای شمالی به خاطر کباب هایش معروف هستند که مطمئناً حس لذت را در دل شما برمی انگیزند. انواع مختلف کباب به وفور وجود دارد که از تعداد زیاد آن شگفت زده خواهید شد! اگر تا به حال لذت های کباب شمالی را تجربه نکرده اید، وقت آن است که برای سفر به شمال برنامه ریزی کنید و از خودتان پذیرایی کنید! شما ناامید نخواهید شد. کباب های آنها یکی از بهترین ها در کشور است. آنها را به لیست غذاهایی که باید حداقل یک بار امتحان کنید اضافه کنید.

شامی

غذاهای گیلانی شمال شامل شامی کباب لذیذ است که با سس ها و سوخاری های خوش طعم درست می شود. مردم شمال به طور کلی از خوردن برنج و نان به عنوان بخشی از شام خود لذت می برند. در کنار این غذای خوشمزه، می‌توانید مواد تازه مختلفی مانند سیر، لوبیا، کلم و غیره را به دلخواه خود اضافه کنید. آیا از غذاهای سنتی مردم محلی شمالی لذت می‌برید؟ اجاره اقامتگاه بوم گردی متفاوت تجربه ای است که مانند هیچ تجربه دیگری وجود ندارد زیرا با عطر و طعم بدیع غذاهای خانگی که توسط هنرمندان محلی گیلکی طبخ می شوند، پذیرای شما می باشد.

گمج کباب

کباب گوماج از نظر طعم ترش شباهت زیادی به کباب گیلانی و اناری دارد. گوماج یکی از غذاهای رایج شمالی است و نام آن در واقع نشان دهنده یکی از ظرف‌های معروف شمالی برای پخت غذا است. یکی از محبوب ترین غذاهای شمالی است که نمی توان منکر خوشمزه بودن آن شد.

گوماج کباب با استفاده از گوشت فیله، چوچاق، گردو و رب انار و سبزی های محلی تهیه می شود. این خورش لذیذ به دلیل دارا بودن انار غذای مورد علاقه مردم شمال گیلان به ویژه رشت است این غذای فرح بخش اغلب در روزهای سرد سال تولید می شود، زیرا خاصیت گرم کنندگی دارد.

کباب ترش

کباب ترش طعمی لذیذ دارد و با طعم متمایزش در غذاهای شمالی محبوب است. اگر در حال و هوای طعم جدیدی هستید، کباب ترش ممکن است انتخاب مناسبی برای دوستداران کباب باشد که به دنبال چشیدن طعمی متفاوت هستند. طعم بی نظیری را به ذائقه شما می آورد که در هیچ جای دیگری یافت نمی شود! کباب ترش شمال به دلیل طعم منحصر به فرد و لذیذش شناخته می شود که بیشتر به دلیل استفاده از سبزیجات معطر محلی در تهیه آن است. کباب ترش را با مرغ کبابی و گوجه فرنگی امتحان کنید و مطمئن باشید که عاشق طعم بی نظیر آن خواهید شد.

خورش های شمالی

اغلب گفته می شود که خورش های نواحی شمالی دارای برخی از خوش طعم ترین و لذیذترین طعم ها در جهان هستند. غذاهای شمالی بی نظیر است – مشابه آن را در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت! تنوع و گستردگی غذاهای آن واقعاً قابل توجه است.

مردم شمال اغلب خورش های خلاقانه ای پر از مواد مغذی و طعم های خوشمزه درست می کنند. خورش های شمالی خوشمزه زیادی در این منطقه وجود دارد که از آن جمله می توان به باقلاقاتاق، باقالا وابیج، اناربج، سر واویج، سر قالیه، واویشکا، آغوز مسما، میرزا قاسمی، آلو مسما و ترشه تره اشاره کرد.

باقلاقاتق

باقلاقاتق یک غذای محبوب شمالی است که حاوی گوشت نیست و طرفداران پرشوری در سراسر جهان دارد. اگر فرصت کردید، حتما غذاهای سنتی باقلاقاتق در رشت، انزلی و فومن را امتحان کنید آنگاه خواهید فهمید که چرا اینقدر محبوب است! باقلاقاتق یا باقلا خورشت یکی از غذاهای محبوب بومی گیلان است.پخت و پز خانگی آن ساده است و همیشه برای کسانی که لذت آشپزی را ارج می نهند لذت بخش است. این خورش سنتی گیلانی با باقلا، شوید، تخم مرغ، سیر و زردچوبه به عنوان مواد اصلی پخته می شود. گیلانی ها معمولا ماهی شور را به همراه باقلاقاتق میل می کنند و ترکیبی فوق العاده از طعم ها را ایجاد می کنند. با این غذا، می توانید طعم متمایز سیر ترشیرا نیز بچشید.

اناربیج

اناربیج از خوراکی‌های محبوب گیلانی است که در شهرهایی مانند رشت، رودسر، لاهیجان و انزلی به ویژه در مناسبت‌هایی مانند شب یلدا مصرف می‌شود.

این غذا محبوبیت زیادی به دست آورده است و در طول سال سرو می شود. این غذای خوش طعم از سبزیجات محلی مانند خالوش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعناع به عنوان مواد اولیه تشکیل شده است. همچنین گوشت چرخ کرده، گردو و رب انار تکمیل می شود.

این غذا که شبیه به فسنجان است حدود 3 تا 4 ساعت زمان نیاز دارد.

آغوز مسما

آغوز مسما نوعی فسنجان است که شامل گوشت اردک یا غاز است. این غذای خوشمزه را در شهرهای مختلف گیلان می توانید پیدا کنید.ااین نوع غذا به دلیل داشتن موادی مانند گوشت اردک یا غاز، گردو و رب انار بسیار مغذی است. همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را برای بدن شما فراهم می کند. از خصوصیات جالب آغوز مسما یا فسنجان شمالی این است که معمولاً این غذا را با طعم ترش مزه دار می کنند. با اضافه کردن آغوز مسما به همراه زیتون می توانید غذای خود را لذت بیشتری ببرید.

ترشه تره

ترشی تره یک غذای محبوب در شمال است و طعم شگفت انگیزی دارد که واقعا می تواند پالت شما را تازه کند. اغلب با غذاهای محبوب دیگری مانند باقلاقاتق و میرزا قاسمی سرو می شود.

ترشی تره یک غذای سنتی گیلانی است که منشا آن رشت است. در شهرهای دیگر گیلان نیز طبخ می شود. برای تجربه کامل و طعم بهتر، این غذا باید با برنج و ماهی شور یا دودی میل شود.

باقلا وابیج

لوبیا وابیج یک غذای کلاسیک شمالی است که با لوبیا، شوید و تخم مرغ تهیه می شود. این ترکیب خوشمزه ای از مواد است که می تواند هر غذایی را خاص کند و باقلا وابیج با نان یا برنج بسیار خوب است . برای طعم بیشتر، سعی کنید مقداری گوجه فرنگی خام را به برنج و حبوبات خود اضافه کنید. این غذا را حتی خوشمزه تر می کند!

شوید قورمه

شوید قورمه یک غذای شمالی خوش طعم است که طعم ترشی دارد. شما می توانید مقدار ترشی را مطابق با ترجیحات شخصی خود تنظیم کنید.

این خورش گیلانی با مرغ یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است. بسته به منطقه، می توانید آن را با گوشت قرمز نیز درست کنید. این غذا بهتر است در بهار یا تابستان خورده شود زیرا آلو تازه یا گوجه سبز به عنوان ماده اولیه آن وجود دارد.

1402/01/27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *